Uczestnicy zajęć ukształtują umiejętności administrowania sieciami komputerowymi, serwerami i usługami internetowymi oraz zarządzania ruchem w sieci. Zajęcia obejmują między innymi następującą tematykę: budowa serwera i sieci lokalnej LAN oraz WLAN i ich integracja z Internetem, zarządzanie usługami sieciowymi (serwery WWW, FTP, poczty i nazw domenowych), zarządzanie otoczeniem sieciowym, metody zabezpieczeń sieci przed wirusami i spamem (za pomocą firewalli i skanerów antywirusowych), obsługa powłoki tekstowej systemów linuksowych.Uczennice i uczniowie będą także w praktyce wykonywali projekty sieci LAN, przeliczali adresy sieci IP na podsieci oraz poznają obsługę zarządzalnych urządzeń sieciowych.
Uczestnicy zajęć ukształtują umiejętności administrowania sieciami komputerowymi, serwerami i usługami internetowymi oraz zarządzania ruchem w sieci. Zajęcia obejmują między innymi następującą tematykę: budowa serwera i sieci lokalnej LAN oraz WLAN i ich integracja z Internetem, zarządzanie usługami sieciowymi (serwery WWW, FTP, poczty i nazw domenowych), zarządzanie otoczeniem sieciowym, metody zabezpieczeń sieci przed wirusami i spamem (za pomocą firewalli i skanerów antywirusowych), obsługa powłoki tekstowej systemów linuksowych.Uczennice i uczniowie będą także w praktyce wykonywali projekty sieci LAN, przeliczali adresy sieci IP na podsieci oraz poznają obsługę zarządzalnych urządzeń sieciowych.
Zajęcia poszerzą wiedzę dotyczącą języków obiektowych wysokiego poziomu oraz rozwiną umiejętności programowania w języku Visual C#, wspierającym nowoczesne techniki programowania i umożliwiającym tworzenie aplikacji na różne platformy. Rozpoczynając od omówienia interfejsu i zasad działania środowiska programistycznego, uczennice i uczniowie będą stopniowo przechodzić do pisania coraz trudniejszych aplikacji, jednocześnie zgłębiając składnię języka programowania C# i ucząc się abstrakcyjnego myślenia. Podczas zajęć poznają budowę i zasady tworzenia aplikacji desktopowych, internetowych oraz aplikacji bogatych w animacje i multimedia, a także napiszą własne aplikacje: notatnik, minigrę lokalną i sieciową czy edytor grafiki.
Zajęcia poszerzą wiedzę dotyczącą języków obiektowych wysokiego poziomu oraz rozwiną umiejętności programowania w języku Visual C#, wspierającym nowoczesne techniki programowania i umożliwiającym tworzenie aplikacji na różne platformy. Rozpoczynając od omówienia interfejsu i zasad działania środowiska programistycznego, uczennice i uczniowie będą stopniowo przechodzić do pisania coraz trudniejszych aplikacji, jednocześnie zgłębiając składnię języka programowania C# i ucząc się abstrakcyjnego myślenia. Podczas zajęć poznają budowę i zasady tworzenia aplikacji desktopowych, internetowych oraz aplikacji bogatych w animacje i multimedia, a także napiszą własne aplikacje: notatnik, minigrę lokalną i sieciową czy edytor grafiki.
Zajęcia pozwolą ukształtować umiejętności w zakresie projektowania i edycji grafiki rastrowej oraz tworzenia filmów i przekazów dźwiękowych. Uczennice i uczniowie będą wykonywać autorskie projekty zawierające profesjonalnie przygotowaną grafikę, animacje, filmy i dźwięki oraz współpracować z grupą tworzącą strony WWW, projektując szablony stron internetowych, bannery reklamowe, galerie zdjęć i inne elementy graficzne i multimedialne.Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia takie jak: kompozycja obrazu podczas wykonywania zdjęć i nagrywania filmów, prawne aspekty wykorzystania fotografii i filmów, obróbka grafiki w programie Photoshop, cyfrowe przetwarzanie dźwięków, tworzenie filmów w programach Pinnacle Studio oraz animacji w programach Flash i Photoshop.
Zajęcia pozwolą ukształtować umiejętności w zakresie projektowania i edycji grafiki rastrowej oraz tworzenia filmów i przekazów dźwiękowych. Uczennice i uczniowie będą wykonywać autorskie projekty zawierające profesjonalnie przygotowaną grafikę, animacje, filmy i dźwięki oraz współpracować z grupą tworzącą strony WWW, projektując szablony stron internetowych, bannery reklamowe, galerie zdjęć i inne elementy graficzne i multimedialne.Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia takie jak: kompozycja obrazu podczas wykonywania zdjęć i nagrywania filmów, prawne aspekty wykorzystania fotografii i filmów, obróbka grafiki w programie Photoshop, cyfrowe przetwarzanie dźwięków, tworzenie filmów w programach Pinnacle Studio oraz animacji w programach Flash i Photoshop.
Uczennice i uczniowie poznają praktyczne metody tworzenia nowoczesnych stron WWW, realizowanych w idei Web 2.0, z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i technologii. Po ukończeniu zajęć będą potrafili samodzielnie projektować i budować dynamiczne strony internetowe, łącząc najnowsze technologie sieciowe takie jak: HTML 4.01 i HTML 5 z językiem programowania JavaScript. W swojej pracy będą wykorzystywać język programowania PHP, bazy danych SQL oraz framework jQuery – umożliwiający tworzenie animacji oraz rozbudowanych interakcji z użytkownikiem.Podczas zajęć uczennice i uczniowie przygotują autorskie projekty, między innymi zaprojektują i zbudują własną stronę WWW, miniblog oraz grę internetową.
Uczennice i uczniowie poznają praktyczne metody tworzenia nowoczesnych stron WWW, realizowanych w idei Web 2.0, z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i technologii. Po ukończeniu zajęć będą potrafili samodzielnie projektować i budować dynamiczne strony internetowe, łącząc najnowsze technologie sieciowe takie jak: HTML 4.01 i HTML 5 z językiem programowania JavaScript. W swojej pracy będą wykorzystywać język programowania PHP, bazy danych SQL oraz framework jQuery – umożliwiający tworzenie animacji oraz rozbudowanych interakcji z użytkownikiem.Podczas zajęć uczennice i uczniowie przygotują autorskie projekty, między innymi zaprojektują i zbudują własną stronę WWW, miniblog oraz grę internetową.
Konstruowanie, programowanie i testowanie działania robotów mobilnych (z wykorzystaniem zestawów Lego Mindstorms NXT) oraz programowanie robotów przemysłowych firmy Mitsubishi, w prosty i intuicyjny sposób wprowadzi uczennice i uczniów w świat robotyki i sztucznej inteligencji. Program zajęć został podzielony na moduły dotyczące zarówno robotów mobilnych jak i przemysłowych. Uczennice i uczniowie będą realizować autorskie projekty mające na celu zbudowanie własnego mobota (ang. MOBOT – MObile roBOT) oraz zgłębiać tajniki programowania w językach: NXC i LeJOS (pozwalających ożywić skonstruowane roboty).
Konstruowanie, programowanie i testowanie działania robotów mobilnych (z wykorzystaniem zestawów Lego Mindstorms NXT) oraz programowanie robotów przemysłowych firmy Mitsubishi, w prosty i intuicyjny sposób wprowadzi uczennice i uczniów w świat robotyki i sztucznej inteligencji. Program zajęć został podzielony na moduły dotyczące zarówno robotów mobilnych jak i przemysłowych. Uczennice i uczniowie będą realizować autorskie projekty mające na celu zbudowanie własnego mobota (ang. MOBOT – MObile roBOT) oraz zgłębiać tajniki programowania w językach: NXC i LeJOS (pozwalających ożywić skonstruowane roboty).
Konstruowanie, programowanie i testowanie działania robotów mobilnych (z wykorzystaniem zestawów Lego Mindstorms NXT) oraz programowanie robotów przemysłowych firmy Mitsubishi, w prosty i intuicyjny sposób wprowadzi uczennice i uczniów w świat robotyki i sztucznej inteligencji. Program zajęć został podzielony na moduły dotyczące zarówno robotów mobilnych jak i przemysłowych. Uczennice i uczniowie będą realizować autorskie projekty mające na celu zbudowanie własnego mobota (ang. MOBOT – MObile roBOT) oraz zgłębiać tajniki programowania w językach: NXC i LeJOS (pozwalających ożywić skonstruowane roboty).
|
Skip Calendar
Sun |
Mon |
Tue |
Wed |
Thu |
Fri |
Sat |
---|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
| | |
|